"Kan Man Älska Nån På Avstånd" text
"Kan Man Älska Nån På Avstånd"
Kan man älska nån på avstånd
Ja, det skiljer många mil
Mellan mig och den jag älskar
Flera timmar med min bil
Om du bara för nån timme
Kunde komma hem till mig
Och viska ljuvt dom orden
Du, jag lämnar aldrig dig
När jag tänker på den kvällen
När vi möttes du och jag
Hur du tog min hand och såg på mig
Med din blick så jag blev svag
Ja, då känner jag en längtan
Att få krama dig så hårt
Tänk vad enkelt det var innan
Och nu är allt så svårt
Jag kramar hårt min kudde
Och tänker jämt på dig
Var finns du ikväll min älskling
Tänker du ibland på mig
Att få ha dig vid min sida
Det får jag bara drömma om
När jag vaknar varje morgon
Så är min säng som vanligt tom
Kan man älska nån på avstånd
Ja, det skiljer många mil
Mellan mig och den jag älskar
Många timmar i min bil
Om du bara för nån timme
Kunde komma hem till mig
Och viska ljuvt dom orden
Du, jag lämnar aldrig dig
Och viska ljuvt dom orden
Du, jag lämnar aldrig dig
Writer(s): Tommy Pal Andersson-nordman, Karin Ingeborg Hemmingsson
- AZLyrics
- A
- Albin Lee Meldau Lyrics
EP:
"Så Mycket Bättre 2018 - Tolkningarna" (2018)
You May Also Like
Laleh - "En Stund På Jorden" Jag såg hur vi var stjärnor
Som landat i havet
När vi tog första stegen
Ifrån oceanen
Det slog mig den gången
När vi vadade fram genom vattnet
Jag la mig på marken
Och tackade himlen
Att vi fick...
Markus Krunegård - "O A O A E Vi Förlorade" Uppför trappan till Ivar Los park
Dyraste kvadrater och utsiktsknark
Vi passade illa, gjorde illa varann
Men jag gillar att ha ont ibland
Märkte snabbt att du var mytoman
Sant eller inte, du kändes...
Mando Diao - "Själens Skrubbsår" Själens skrubbsår bränner I natten
Livets vandring har satt sina spår
Stormen tog dig ut på mörka vatten
Dit strömmar och bränningar når
Med skörade segel drev båten I land
Där stormen bedarrat och...
Darin - "En Säng Av Rosor" Glaset är halvtomt just nu
Halvfullt om du varit här
Dagarna går men vill aldrig ta slut
Önskar jag var där du är
Gatorna ekar av dig
Minnen som alltid finns där
Allting jag ser är en film om oss...
Newkid - "Du Måste Finnas" Vem skulle hjälpa mig uthärda livet här ute?
Vem skulle ge mig den kraften som jag måste få?
Vem skulle trösta mig? Jag är så liten på jorden
Om du inte fanns till. Vad skulle jag göra då?
Du måste...