"Fred (Till Melanie)" text
"Fred (Till Melanie)"
Är det verkligen fred, vi vill ha
Till varje tänkbart pris
Är vi alldeles säkra på det
Att det värsta av allt är krig
Med lag ska landet byggas upp
Och lagen kräver fred
Så att dom som äger makt och guld
Ska kunna tjäna ännu mer
Är det verkligen fred, vi vill ha
Till varje tänkbart pris
Är vi alldeles säkra på det
Att det värsta av allt är krig
Och det värsta av allt e
Och det värsta av allt e
Och det värsta av allt e
Och det värsta av allt e
Med freden kommer segraren
Och han som slogs och stred
Får på böjda knän och med huv'et lågt
Ta emot den starkes fred
Är det verkligen fred, vi vill ha
Till varje tänkbart pris
Är vi alldeles säkra på det, oh
Att det värsta av allt är krig
Och det värsta av allt e
Och det värsta av allt e
Och det värsta av allt e
Och det värsta av allt e
Writer(s): Mikael Wiehe
- AZLyrics
- L
- Laleh Lyrics
EP:
"Tolkningarna" (2011)
You May Also Like
Tove Styrke - "Call My Name" Oh, when you call my name
Oh, when you call my name
I was a rebel even as a little girl
I’ve been a loner ever since I can remember
I taste my hair because it wouldn’t be in curls
I’m...
Petter - "Dansa Din Djävul" Dansa din djävul
Reklam
Dansa din djävul
Nu, nu
Dansa din djävul
Nu, nu
Ett
Låt mig få presentera
Min manual för att ha lite mera
Rätt kapital så du kan konsumera
2010 - då vill vi ha mera
Två...
Roxette - "Way Out" I used to work it out with my head in a cloud
A record machine playin’ out loud
I guess my fate had to turn
Followed a star to a candle that burned
Bag full of crackers an’ chocolate bars
Breakin’...
Markus Krunegård - "Jag Är En Vampyr" Vad vill du?
Men kom då
Jag är ju här och väntar på dig
Ett, tu, tre på marken. Sitter och väntar modigt på sparken
Foten i huv'et. Gud vet vad som hade hänt om hunden hade varit bunden och inte...
September - "Vem Ska Jag Tro På" Ännu en dag
Jag vaknar upp igen
Naken vid min teve
Som visar jorden
Som i en film
Visst är det skönt o ha det så
För jag vet att det pågår men inte hur det slutar
För vem ska jag tro på tro på tro...