"Sagoland" text
"Sagoland"
Jag gick förbi dig på stan, såg ut som du var glad
Du gick med din nya som jag tror du har
Och du såg mig nog innan jag vek av
Försökte spela cool som att allting var normalt
Men i själva verket är jag kvar i mitt skal
Och jag vill tränga ut dig men du kommer tillbaks såklart
I mitt sagoland tar du mig i hand igen
Inga fler bråk och gråt - där är vi sams igen
Och dom spelar våran låt som i spanien
Tar av oss våra skor och vi tar en liten dans till den
Men när jag vaknar upp så saknar jag ditt ansikte
Tänker på den dan du stack - för mig: det bara fanns inte
Varför kan jag inte bara ta och glömma dig
Varför kommer du tillbaks i mina drömmar säg
Inatt tänkte jag på när vi gjorde våran söndagsgrej
Hur blir jag hel igen efter du tog sönder mig
Jag tömmer mig över dom ackorden som jag lagt
Låter pianot spela ända tills det blir kolsvart
Och låter stråkarna ta oss iväg till vår plats
Kan inte släppa dig - det enda som jag tänker är att
En gång i tiden var du min, men nu är du bara en dröm
Jag ser oss ibland i mitt sagoland där vi ses och umgås en stund
Men jag vaknar upp i min ensamhet i vårt så kallade rum
Vill bara somna om igen och vakna upp i min dröm
Var ett tag sen vi sågs - har knappt tänkt på't
Men för två år sen var det vi
Jag gav dig en låt, skrev en melodi
Du grät för att den var fin, du förlät min idioti
Vi var en enhet, vi var singular
Förenas på en vinterdag - det jag minns finns kvar
Inom mig och det brinner svagt
Kommer nog alltid vara så för allt jag har
Påminner mig om dig och det känns
Vill inte sälja sängen men älskling jag skäms
När nån annan ligger i den, det blir så fel
Men jag måste gå vidare för egen del
Det var mitt egna fel - borde gett mer
Men det är lätt att va efterklok - lätt att se
I backspegeln och skilja rätt från fel
Måste bara släppa dig innan det växer mer
Men i drömmen är det vi mot dom
Vi var lyckliga som vin och sång
Så jag strosar till en solnedgång
Men när jag vaknar är det tomt inombords - vill bara somna om
En gång i tiden var du min, men nu är du bara en dröm
Jag ser oss ibland i mitt sagoland där vi ses och umgås en stund
Men jag vaknar upp i min ensamhet i vårt så kallade rum
Vill bara somna om igen och vakna upp i min dröm
En gång i tiden var du min, men nu är du bara en dröm
Jag ser oss ibland i mitt sagoland där vi ses och umgås en stund
Men jag vaknar upp i min ensamhet i vårt så kallade rum
Vill bara somna om igen och vakna upp i min dröm
Writer(s): Ali Jammali, Sami Rekik
- AZLyrics
- M
- Medina Lyrics
album:
"Varsågod De E Gratis, Vol. 2" (2009)
You May Also Like
Miriam Bryant - "Allt Jag Behöver" Du tror jag behöver, tid att komma över dig
Och samla ihop det lilla som finns kvar av mig
Men jag behöver lugn och ro
Vill hitta en plats någonstans
Där jag kan vara i fred, jag har fan fått nog...
Stiftelsen - "Hon Finns Överallt" Du vill inte längta
Och där går hon förbi
Kan du få henne att vända
Är det en fantasi?
Ta din chans medan du lever
Ja hon kommer älska dig med livet som du får
Hon ser dig
Hon kommer läka alla sår...
Blizzy - "One In A Milli" Straynane
Äre dax igen?
Höj volymen upp till max min vän
Jag får vibbar, vibbar av dig (Av dig)
Du ger mig feber
Jag vill chilla, mingla med dig (Med dig)
Du är så egen
Nånting händer med min kropp...
Darin - "Ta Mig Tillbaka" Ta mig tillbaks
Tillbaks till då jag fick min allra första skiva
Cykla runt o nynnade på Billie Jean
I en värld där vi försvann I 8-bitar
Ta mig tillbaks
Till ett baksäte mot gamla Paris
Det var ett...
LOVA - "Tills Vi Dör" Jag har klarat mig så länge
Sen du inte ville längre
Ändå går jag över eld för dig
Säg att du har ont nu
Är du nöjd över ditt val?
Du lät mig gå ju
Men kan du sova genom natten utan tanken av mig...