"Vapenvila" text

"Vapenvila"
(feat. Dani M)

Ur länge till ska du och jag
Fortsätta kriga va ju meningen att du skulle stå vid min sida
Vi har gått för långt vi måste sätta stopp
För allt detta meningslösa våld
Vi måste låta vapnen vila

Ännu en själ som flög från oss
Det lät boom men ingen hörde nått
Och skotten eka långt bort
Tiden stannar varje gång nån skjuter
Vi föddes inte till soldater
Snälla gud ge oss ett mirakel
Tänk om vi ba krossa alla vapen
Och mamma fick tillbaks sin son igen
För hon gråter floder förlåt mig broder
Men varför så mkt hat jag titta han i ögonen o sa

Hur länge till ska du och jag
Fortsätta kriga va ju meningen att du skulle stå vid min sida
Vi har gått för långt vi måste sätta stopp
För allt detta meningslösa våld

Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang
Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang

Rosor läggs varsamt på marken
Ett sista farväl alltför tidigt skriken skär igenom luften
Vad hände med Astrids värld
När sluter vi fred med varann en gång i tiden var vi alla sams
Alla vi var barn i från samma stam änglar blir demoner
Bara tand för tand fadern sörjer sonen
Halvmånen ristas in på stenen vid en grav
Saknar tiden innan gäng tog över stan
Vad hände med oss bror jag trodde vänner förstod
Nu är det hämd efter blod

Hur länge till ska du och jag
Fortsätta kriga va ju meningen att du skulle stå vid min sida
Vi har gått för långt vi måste sätta stopp
För allt detta meningslösa våld

Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang
Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang
Hur länge till ska du och jag
Fortsätta kriga va ju meningen att du skulle stå vid min sida
Vi har gått för långt vi måste sätta stopp
För allt detta meningslösa våld

Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang
Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang

Hur länge till ska du och jag
Fortsätta kriga va ju meningen att du skulle stå vid min sida
Vi har gått för långt vi måste sätta stopp
För allt detta meningslösa våld

Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang
Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang
Hur länge till ska du och jag
Fortsätta kriga va ju meningen att du skulle stå vid min sida
Vi har gått för långt vi måste sätta stopp
För allt detta meningslösa våld

Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang
Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang
Sett de alltför länge tills nu
Växte upp där fejder blir krut
Scorpio ak sprayar nåns hus
Nian smäller de blir tragiska tillfällen på akuten
Börjar ofta med skitgrejer så sjukt
För nån mack på nåns brud eller säger nåt fult
Ingen vill längre talas vid reda ut yo
Jag undrar när ska skiten ta slut waiwaiwow
Så snälla låt de va
Detta onödiga hat
Oooii
Jag e trött på dessa våldsantentat

Hur länge till ska du och jag
Fortsätta kriga va ju meningen att du skulle stå vid min sida
Vi har gått för långt vi måste sätta stopp
För allt detta meningslösa våld

Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang
Vi måste låta vapnen vila
Parampampam parampampam parampam pang pa pang pa pang pang


You May Also Like
Alex Ceesay - "Himlens Grindar" Det händer att jag tänker tillbaks På allt knas som jag gjort i mitt liv På alla människor som inte förlåtit mig för sånt jag gjort i strid Det händer att jag tänker tillbaks Reflekterar över tiden...
C.Gambino - "Dör För Dig - Acoustic" Försökte finna ro Du vet ju hur jag är Man blir efterklok efter allt besvär Det är inte som du tror Jag vill inte se så här Torkar bort allt blod men du ska se han andra dö Ey, hör du mig? Vad jag...
Tjuvjakt - "Pipa" Va' är det för pipa?... Värme på ön sen taggar vi utåt En otrevlig jävel med taggarna utåt Everyday im hustlin' Kalla mig Juholt Jesper Swärd på din scen, kalla det slutsålt (yeah) Klart man är...
Yasin - "Hey (Rinkeby)" Jag är kär i en brud, hon är väldigt unik Hon är blandning av glädje, misär och musik Hon är allt jag vill ha, hon kan få mig må bra Hon kan få mig gå under exakt samma dag Det finns dagar ibland jag...
Adel - "Skina" Jag ber, förlåt mig mamma Så mycket jag har syndat Sett många här försvinna Mur eller i en kista Men vi kommer alltid kriga Kör när det kan svida Varit med sen nian Ensam med min nia En dag ska vi...