"Vi Lever För Den" text

"Vi Lever För Den"
(feat. Promoe)

Hahtititit hej

Jag riktar mina ord till den som vill leva för sin dröm och jobba 9 till 5
Och när du känner att det drar i dig...
Ta vara på det (vi lever för det)
Ta vara på det (vi lever för det) yeeeah

Jag riktar mina ord till den som vill leva för sin dröm och jobba 9 till 5
Och när du känner att det drar i dig...
Ta vara på det (vi lever för det)
Ta vara på det (vi lever för det) eejjj

Godmorgon mina vänner en ny dag startat
Ja, ännu en dag har startat på jobbet där klagosånger hörs ut på gatan
Jag vet hur ni känner, ja även jag har varit där
Skattebetalat för allt som jag skapat och bustat min göt för om bit av kakan
Men vissa av oss har passion för visioner
Personer med tron på nått mer än va dessa kronor ger innovativa med en drivande personlighet entreprenörer som hör hemma i ett storhetsled
Jag tror på er men ni måste tro på er själva
Va inte rädd för hastiga moves om ni är beredda
Chansen kommer sällan, tvivel på en fälla som gör att man gnäller
Men har du drömmar du vill nå ta chansen när det gäller

Jag riktar mina ord till dem som vill leva för sin dröm men jobbar 9 till 5
O när du känner att den drar i dig
Ta vara på den, (vi lever för den)
Ta vara på den, (vi lever för den)

Lever för drömmen
Klarvaken ser zombierna gå mot fabriken och den eviga sömnen "vakna"
Ser genom lögnen sluta lev ditt liv för någon annan och sluta va ett nummer nio till fem och du sliter för vem och för vad
Hittar svar innan du blir 65 " kom igen"
Jag vet att du har massor att ge
Låt ingen begränsa dig och säga att du inte passar som det
Men vem e jag blott en drömmare
Dummare än många det e inte jag som ska dömma dig (neeje)
Du måste svara för dig själv
Och du kan inte bli hur lycklig som helst med ett 9 till 5
Det är inte det de handlar om det kan va en plattform för att ta dig dit du vill istället för tvärtom
För om du älskar va du gör älskar du dig själv
Älskar du din värld kan det bi hur bra som helst

Jag riktar mina ord till dem som vill leva för sin dröm och jobba 9 till 5
O när du känner att den drar i dig
Ta vara på den (vi lever för den)
Ta vara på den (vi lever för den)

Godmorgon mina vänner ännu en ny dag har starrtat
Du vaknar upp med samma känsla av att de e nått som saknas
Påväg o tjäna levebrödet på den plats du hatar
De e dags att hitta tillbakas till drömmen som du en gång hade
De e många som stressar och glömmer o leva tror nu att dom redan e framme
Om du får chansen tveka inte hoppa på o glid
Sitt inte där och tänk på bad du kunde ha gjort om du bara kom på de i tid
Fram med kämpaglöden bröder och lägg av med tramset
Istället för o kasta bort ditt liv o spela gangsters
Å på med attityden från o med nu är det raka spåret på
Om du känner att den drar i dig ta vara på den

Jag riktar mina ord till dem som vill leva för sin dröm med jobbar 9 till 5
O när du känner att den drar i dig
Ta vara på den (vi lever för den)
Ta vara på den (vi lever för den)

Jag riktar mina ord till dem som vill leva för sin dröm med jobbar 9 till 5
O när du känner att den drar i dig
Ta vara på den (vi lever för den)
Ta vara på den (vi lever för den)

Idag är min dröm
Mer levande än någonsin förr
Ta chanerna so ges
För man vet aldrig va som sker, lyeeee

Jag riktar mina ord till dem som vill leva för sin dröm men jobbar 9 till 5
Och när du känner att den drar i dig
Ta vara på den (vi lever för den)
Ta vara på den (vi lever för den)

Jag riktar mina ord till dem som vill leva för sin dröm men jobbar 9 till 5
Och när du känner att den drar i dig
Ta vara på den (vi lever för den)
Ta vara på den (vi lever för den)


Writer(s): Ali Jammali, Sami Rekik
mixtape: "Haffla Music Mixtape, Vol. 2" (2011)
Medina - Haffla Music Mixtape, Vol. 2 mixtape cover
You May Also Like
Ant Wan - "Malaika" On my bro, I think I like her Hon kan få mig tända som en lighter Hon är inte den som ger sig, hon är fighter I fell in love with you, Malaika Hon får mig tänka på mitt liv, som jag ens har ett Vad...
Veronica Maggio - "Välkommen In" Du, jag slänger ner en nyckel ifrån fönstret i köket Jag bor fyra trappor upp och du är välkommen in Massa skor i hela hallen, folk vid fläkten som röker Det är fest hos mig i kväll och hela världen...
Bolaget - "Ikväll Igen" För jag kommer ta mig hem ikväll igen Jag tar mig härifrån Och jag har legat naken i en cell Jag hoppas du förstår Var är du? Vad ser du? Kan du förklara för mig? Jag ber dig, bete dig Jag kan inte...
Hov1 - "Lilla B" Välkommen till lilla B, Stockholm stad Jag har vänner som är här Och är 7 meter ner i en grav Big city life sen när vi var barn Du måste vara född här för att vara jag Där vi kommer från finns alla...
Miriam Bryant - "Ett Sista Glas" Oh alla pengar som jag haft Dem lät jag gå i vänners lag För allt det onda som jag gjort Fick ingen sota utom jag Och allt det dumma som jag sagt Det vill jag inte minnas mer Så låt oss ta ett...