"Kungsholmens Hamn" text
"Kungsholmens Hamn"
Jag ser ljusen som tänds i parken vid Kungsholmens Hamn
Jag ser pojkar som gråter och flickor som tar dom i hand
Jag ser mannen på balkongen ta en tyst minut för sig själv
Det kan aldrig göras ogjort, det där som hände ikväll
Är du en av dom som var där när det hände?
Eller saknar du nån du en gång trodde du kände?
Är du en av dom som gråter när ingen ser på?
Är du en av dom som berörs ändå?
Jag ser mig själv i spegeln med ögon röda av gråt
Jag tänker, "Hur gick det till? Hur bar dom sig åt?"
Min lillebror går ut och vi vet aldrig vart han ska
Jag blir så rädd när jag tänker att det kunde varit han eller jag
Aldrig mera ung eller aldrig mera fri
När det handlar om barn, har vi rätt att ta nåns parti?
Men ni vet hur det känns när röda ögon ser svart
Och jag sänder en tanke till dig som ligger sömnlös inatt
Alla som vill, ta en stund och fundera
När ska vi göra mod av sorgen och börja agera?
Nu städar man gatan och snart försvinner alla spår
Och vi fortsätter växa, fast han förblir sexton år
Jag ser ljusen som tänds i parken vid Kungsholmens Hamn
Jag ser pojkar som gråter och flickor som tar dom i hand
Jag ser mannen på balkongen ta en tyst minut för sig själv
Det kan aldrig göras ogjort, det där som hände ikväll
Nej, det kan aldrig göras ogjort, det där som hände ikväll
- AZLyrics
- M
- Melissa Horn Lyrics
album:
"Långa Nätter" (2008)
You May Also Like
Markus Krunegård - "Jag Är En Vampyr" Vad vill du?
Men kom då
Jag är ju här och väntar på dig
Ett, tu, tre på marken. Sitter och väntar modigt på sparken
Foten i huv'et. Gud vet vad som hade hänt om hunden hade varit bunden och inte...
Ulrik Munther - "Jag Vet Inte Hur Man Gör" Jag vet inte hur man gör, när man älskar
Hur man blir en som stör, hur man kittlar och förför
Vet bara inte hur man gör
Jag vet inte hur man gör. när man lever
För att inte vara rädd, att bli älskad,...
Gyllene Tider - "Vandrar I Ett Sommarregn" Så långt som det är
Är så långt som det går
Du blir till ett sår
Av timmar och år
Mer vilse än nånsin
Genom junis snår
Det är sent och vått
Och längtan är svår
Åh jag vandrar
I ett sommarregn
Ett...
Mando Diao - "När Solen Färgar Juninatten" Det är lagom kallt att andas
Det är lagom varmt att leva
Genom daggen kan jag följa dina spår
Över blomningsgröna marker
Ner mot boningsröda gårdar
Jag är fatt dig vid din sida där du går
När solen...