"På Måndag" text
"På Måndag"
På måndag ska jag ta tag i mitt liv
Jag ska bli en sån som alltid går hem i tid
Sluta va' så himla dum och stanna till sist
Du, jag lovar och jag svär
Mina vänner har växt upp för längesen
De har sovit åtta timmar när jag går hem
Skaffat hus, och bil, och barn och allting sånt där
Men evigt vilsen står jag här
Ja, hur tragiskt det än är
Och vissa tänker säkert:
Ska hon inte ta och växa upp och bli nåt vettigt nån gång?
Plugga vidare och skaffa sig ett anständigt jobb
Kanske börja jobba lite mera med det mentala
Om hon kanske bara
Bara kunde växa upp och bli lite mindre naiv
Sluta tro att hon ska breaka med sin kassa musik
Hennes låtar är ju ändå inte så geniala
Men jag gör så gott jag kan
Fast livet kan va' svårt ibland
Jag ska städa hela huset skinande rent
Jag ska börja ställa klockan, aldrig va' sen
Vänta bara, ska du se att jag kan va' bra
Näst intill helt underbar
Ge mig bara några dar
Ska hon inte ta och växa upp och bli nåt vettigt nån gång?
Plugga vidare och skaffa sig ett anständigt jobb
Kanske börja jobba lite mera med det mentala
Om hon kanske bara
Bara kunde växa upp och bli lite mindre naiv
Sluta tro att hon ska breaka med sin kassa musik
Hennes låtar är ju ändå inte särskilt fenomenala
Men jag gör så gott jag kan
Fast livet kan va' svårt ibland
Åh, ska sluta ringa dig mitt i natten
Ska börja dricka varannan vatten
Och om du nån gång kommer tillbaks
Ska jag va' så jävla bra
Jag kommer vara sund och balanserad
Så himla ordningsam och motiverad
Ja, jag ska visa dig att jag har
Ganska bra potential
Ge mig bara några dar
Jag kommer va' helt underbar
Har inte visat det än, men jag
Jag ska ta tag i det på måndag
Jag ska ta tag i det på måndag
Writer(s): Gustafsson Sonny Bjorn Mattias, Karlsson Linda Therese
- AZLyrics
- M
- Miss Li Lyrics
album:
"Livet, Döden, Skiten Däremellan" (2024)
You May Also Like
Hov1 - "Senaste Tiden" Senaste tiden har jag slösat bort min tid
Slösat mycket pengar och har slösat energi
Jag har haft svårt att bara vara, lika svårt att låta bli
Den senaste tiden har jag slösat bort mitt liv
Senaste...
Newkid - "Du Måste Finnas" Vem skulle hjälpa mig uthärda livet här ute?
Vem skulle ge mig den kraften som jag måste få?
Vem skulle trösta mig? Jag är så liten på jorden
Om du inte fanns till. Vad skulle jag göra då?
Du måste...
estraden & Molly Sandén - "Smartare" Du är mest tyst
Det är väl säkrast så
Tycker det är fint med mig
Att jag bara pratar på
Du kan hålla dig
Nej, du hör inte av dig
Kan titta bort
Behöver inte svaren
Du är mest tyst
Och det är väl...
Darin - "En Säng Av Rosor" Glaset är halvtomt just nu
Halvfullt om du varit här
Dagarna går men vill aldrig ta slut
Önskar jag var där du är
Gatorna ekar av dig
Minnen som alltid finns där
Allting jag ser är en film om oss...
Hooja & Miriam Bryant - "VEM FAN E DU?" Såg dig nere på Ica Björnen
Du stod och kollade på torkat kött
Jag gick fram och skoja
"Tror du det är dött?"
Och du svarade så vackert tillbaks
Det lät som en melodi
Och jag hoppades att du min...