"På Måndag" text

"På Måndag"

På måndag ska jag ta tag i mitt liv
Jag ska bli en sån som alltid går hem i tid
Sluta va' så himla dum och stanna till sist
Du, jag lovar och jag svär

Mina vänner har växt upp för längesen
De har sovit åtta timmar när jag går hem
Skaffat hus, och bil, och barn och allting sånt där
Men evigt vilsen står jag här
Ja, hur tragiskt det än är
Och vissa tänker säkert:

Ska hon inte ta och växa upp och bli nåt vettigt nån gång?
Plugga vidare och skaffa sig ett anständigt jobb
Kanske börja jobba lite mera med det mentala
Om hon kanske bara

Bara kunde växa upp och bli lite mindre naiv
Sluta tro att hon ska breaka med sin kassa musik
Hennes låtar är ju ändå inte så geniala
Men jag gör så gott jag kan
Fast livet kan va' svårt ibland

Jag ska städa hela huset skinande rent
Jag ska börja ställa klockan, aldrig va' sen
Vänta bara, ska du se att jag kan va' bra
Näst intill helt underbar
Ge mig bara några dar

Ska hon inte ta och växa upp och bli nåt vettigt nån gång?
Plugga vidare och skaffa sig ett anständigt jobb
Kanske börja jobba lite mera med det mentala
Om hon kanske bara

Bara kunde växa upp och bli lite mindre naiv
Sluta tro att hon ska breaka med sin kassa musik
Hennes låtar är ju ändå inte särskilt fenomenala
Men jag gör så gott jag kan
Fast livet kan va' svårt ibland

Åh, ska sluta ringa dig mitt i natten
Ska börja dricka varannan vatten
Och om du nån gång kommer tillbaks
Ska jag va' så jävla bra

Jag kommer vara sund och balanserad
Så himla ordningsam och motiverad
Ja, jag ska visa dig att jag har
Ganska bra potential

Ge mig bara några dar
Jag kommer va' helt underbar
Har inte visat det än, men jag
Jag ska ta tag i det på måndag
Jag ska ta tag i det på måndag


Writer(s): Gustafsson Sonny Bjorn Mattias, Karlsson Linda Therese
You May Also Like
Hov1 - "Senaste Tiden" Senaste tiden har jag slösat bort min tid Slösat mycket pengar och har slösat energi Jag har haft svårt att bara vara, lika svårt att låta bli Den senaste tiden har jag slösat bort mitt liv Senaste...
Newkid - "Du Måste Finnas" Vem skulle hjälpa mig uthärda livet här ute? Vem skulle ge mig den kraften som jag måste få? Vem skulle trösta mig? Jag är så liten på jorden Om du inte fanns till. Vad skulle jag göra då? Du måste...
estraden & Molly Sandén - "Smartare" Du är mest tyst Det är väl säkrast så Tycker det är fint med mig Att jag bara pratar på Du kan hålla dig Nej, du hör inte av dig Kan titta bort Behöver inte svaren Du är mest tyst Och det är väl...
Darin - "En Säng Av Rosor" Glaset är halvtomt just nu Halvfullt om du varit här Dagarna går men vill aldrig ta slut Önskar jag var där du är Gatorna ekar av dig Minnen som alltid finns där Allting jag ser är en film om oss...
Hooja & Miriam Bryant - "VEM FAN E DU?" Såg dig nere på Ica Björnen Du stod och kollade på torkat kött Jag gick fram och skoja "Tror du det är dött?" Och du svarade så vackert tillbaks Det lät som en melodi Och jag hoppades att du min...