"Besvikelsens Melodi" text

"Besvikelsens Melodi"

Ibland förstår jag inte ens på mig själv
Jag är mitt i folkhavet men jag står helt själv
Vet jag mår dåligt men
Kan inte styra mina känslor så jag går dit jämt
Man vill så gärna vara omtyckt och älskad
Då bygger murar för att inte känna sig så ensam, ah

Besvikelse förväntan
Måste förlika mig min känslan
Min storsta kritiker, bäst på att döma mig
Mitt liv, jag har allt man kan önska sig
Ändå vill jag ligga under täcket och ba' gömma mig
Rädd för att någon skulle glömma mig
Kanske är det för allt vin som jag har druckit
Eller kanske är det för att jag vill va så jävla duktig
Kanske är det kraven som man måste leva upp till
Kanske är det jag som aldrig vuxit

Ibland så känns det som det räcker
Ont i mågen, sömnlösa nätter
Det brinner i skallen, måste missat alla tecken
Är det som man känner innan man går in i väggen?
Vill börja om och ba' klippa bort hälften
Fyller upp mitt schema för att slippa känna efter, ah

Jag måste bryta mina mönster
Och jag tänker mycket längre för att se konsekvenser
Krav och förväntningar, pressen är hög
Får aldrig visa sig svag, trots man är ledsen och skör
Jag bara gasar och kör och det kan såra mina nära
Lever olika liv i mina olika världar
Vita lögner utan innebörd
Som när bägarn rinner över, jag har vart där och ville dö
Så många situationer i mitt liv jag stått på kanten
Besvikelsens melodi, jag kan den


Writer(s): Petter Alexis Askergren, Adam Carl Freiholtz
You May Also Like
Norlie & KKV - "Tänker På Dig" Undrar vad du gör just nu Hur går dina tankar Du och jag, de var förut Nu är vi nåt annat Jag kan inte släppa allt Du får mig och andas Längtar du tillbaks ibland? Då gör vi de tillsammans (aah) Vi...
ADAAM & Dani M - "BIRTHDAY" Ah Na-na-na-na-na-na-na Det är Masse, jao ADAAM Yah, yaya, ya, ya Det Dani M, yeah Du vet, du vet hon är Vacker som en ängel men jag ser hon är Timglas och ett smile värt miljoner På sin kropp...
Thomas Stenström - "Nätterna" Nätterna Vi är bäst om nätterna Akta dig för solens ljus Snälla kom, kom kvällarna Känner du allt Som jag känner allt? Att hjärtat nästan faller ut Snälla kom, kom kvällarna Vill ha dina andetag Din...
Yasin - "20 Talet" Ey Let's go Välkommen till 20-talet, vi har svaret Min nya klocka, den planerar vinna valet Hör jag någon prata, pekfingret börjar klia Underskatta mig som landslaget nere i Sevilla Hon var inte...
General Knas, Kenta Kofot & ODZ - "TOLV TOLV" Cannabis, det är min business (Rulla upp den) Rudeboy Records Partillo på produktionen Generalen ODZ Okej Kom igen Ganjat i blom nere i källaren i mitt hus Ganjat i blom, ganjat, ganjat i blom...