"Minnen Del II" text
"Minnen Del II"
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
Vi var sju första gången vi sågs
Parallellklass, minns det som igår
När jag skriver det jag känner en tår
För allting betyder nåt, det är nu jag förstår
Minns hur jag såg på dig, jag tyckte du har fin
Men inte på det sättet, mer som smycken i ett skrin
Något vackert, något unikt i sig
Du var väldigt speciell redan som liten tjej
Och skolan gick snabbt, tiden flög förbi
Till och från såg dig hamna på glid
Drack för mycket, Mariapol
Jag minns den natten, det var nära du dog
Och minns din kompis som gick bort på Stureplan
Shit vad galet vi var fortfarande barn
På gymnasiet vi skickade lappar
Har kvar allihop, när jag läser dom jag skrattar
Lillasyster det var längesen
Och du finns alltid i mitt hjärta som en bästa vän
Skånegatan minns du bodde med din mamma
När jag träffar dig idag du är samma gamla Hanna
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
På den tiden vi brukade springa tillsammans
Shit, vi gjorde allting tillsammans
I Hornstull eller andra sidan malmen
"Stockholm, Södermalm" jag lät gadda mig på armen
Du gjorde samma sak, men skrev vårat kollektiv
Natural Born, vilken magisk tid
Du flyttade från dalen för att komma ifrån
Komma närmre din familj likt en extra son
Mamma älskar dig som sin egen
På den tiden det var knepigt med knegen
Vi dela kvart, vi dela mat
Tre grabbar på 31 kvadrat
Det var trångt, det var kaos men det var underbart
Skulle göra vad dom helst för en sån stund idag
Tänker tillbaka när jag sluter mina ögonlock
Känns så nära men ändå så långt bort
Vill slå ditt nummer som allting var likadant
Inte bara födelsedagar utan mer spontant
Men faller isär, det är bara så som det är
Men jag älskar mina bröder och P A finns här
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
Vuxen man, trebarnsfar
Vill hålla kontakten, hålla kvar det vi hat
Aldrig bitter eller sur, men här sitter jag nu
Och sånt som känns så självklart kan brista itu
Så ibland vill jag bara stanna till
Reflektera över minnen likt min egen familj
Dom som betytt nåt är tider som gått
För alla minnen som jag fått, jag glömmer aldrig bort
Det var fint, det var vackert, det var lojalitet
Brödraskap, det var något konkret
Det var du, det var jag och det var hon som sjöng
Det var Ru, det var Pee, det var ett härligt gäng
Det var en tid utan oro eller hinder
Men saker förändras, gemenskap försvinner
Men jag är glad ändå för tiden vi haft
Som min egen liten stjärna som skiner inatt
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
Glömmer aldrig första gången jag såg dig
- AZLyrics
- P
- Petter Lyrics
album:
"Början På Allt" (2013)
You May Also Like
Darin - "En Apa Som Liknar Dig" Den som växer och blir stor, vet exakt var värken bor.
Om hon nångång tittat in, in under sitt skinn.
Det är du som väljer så var noga med ditt val.
Det är ändå du som väljer vem du är.
Jag är dina...
Stiftelsen - "Vart Jag Än Går" Lägg din hand mot min kind och visa mig vägen
Kommer du ihåg den?
Det känns så skönt att komma hem
För när du ser mig, blir du lycklig
Om du känner dig ensam, öppna dig då
Dela med dig av känslan,...
Tjuvjakt - "Världen Är Vår" Vems värld är det här
Världen är vår vi kommer lämna våra spår
Vems värld är det här
Vägen är svår men vi har inte stött på nått
Vems värld är det här
Vår innan någon annans låt dom anadas
Vems värld...
Norlie & KKV - "Faller" Min frustration har tagit över mig
Om natten håller den mig vaken
Jag har min ambition, men ingen plats för den
Nu vet jag varför jag blir galen
Jag vill inte låta nånting styra över hur jag mår
Så...