"Positief" songtekst

"Positief"

Ik ben bang dat ze me ooit weer in een isoleercel gooien omdat ik niet normaal kon doen
Dus nu denk ik de hele tijd in m'n hoofd, "Doe 'k normaal, doe ik het goed?"
Ik kan wel fier naar mezelf in de spiegel kijken en nog steeds hetzelfde denken en het is niet positief
Nog steeds niet positief

En het is best wel fucked up als het enige wat je hebt je vrijheid is, maar dat wordt afgepakt en dat voor altijd bij je blijft als een groot gemis
Al was het 24 uur lang, het maakt me niet eens meer uit, ik ben nog steeds bang dat het nog een keer met mij gebeurt
Jullie hebben geen idee, jullie gaan door met jullie leven maar die van mij is gestopt
Nog steeds heb ik het daar liggen en ik heb het wel deels opgepakt
Maar ja, hoe pak je dingen deels op dan?
Nog steeds niet positief
Nog steeds niet positief

En ik kan het niet eens uitleggen, m'n mind is een soort deepweb, die shit die is niet te bereiken
Zit vol met drugs, met pijn, met dood en ook een best wel groot aantal feiten
Maar ja, hoe bewijs je dat als iedereen toch al denkt dat je gek bent, dat je niet stabiel bent
(Positief)
Wat is eigenlijk stabiel dan? Want leg het me eens uit, hoe denk je dat je mij met medicijnen kan helen?
Denk je nou echt dat ik dat van jou ga aannemen?
Stupid, want ik heb ook al vier dagen niet gegeten, niet gedronken, alleen maar gestaard en op m'n bed gezeten
En fuck, ik weet niet eens echt waarom
Maar het is in ieder geval niet positief

Oké, ik ga het proberen uit te leggen
Een isoleercel is een ruimte waar ze een gek in stoppen (Ik was 14 jaar)
En dat is dus best wel gemeen, want je moet een isoleerceljurk aan
Een jurk, ja, want als in je eigen kleding komt dan denken ze dat je een gevaar voor jezelf bent
In een ruimte die alleen een matras, een deken en een krijtbord heb, zonder krijtje
Wel een klok, zit je te kijken hoeveel fucking uur je in die ruimte zit
Je komt er ooit ook een keer uit en dan krijg je een prachtig formuliertje met, "Yo hey, hoe was je ervaring? Schrijf 't effe op"
Of, "Hoe heb je het ervaren? Ja, hoe was het? Hoe, ja, hmm? Nou, wat denk je zelf, kan je dat niet inschatten met je domme bek?
Ik weet de woorden nog precies die jullie zeiden tegen mij toen ik eruit kon
"Nou, nu gaat het zeker beter met je"
Nee man, je hebt me opgesloten in een ruimte voor 17 uur lang
Wie denk je wel niet dat je bent?
Flikker toch op man


Writer(s): Stien Den Hollander
You May Also Like
Zwangere Guy - "Wie Is Guy ?" Oh shit Guy doe die zaken die jullie niet doen 29 en al op pensioen Z'n shit is zo dope en z'n shit is zo oehh Dokter Guy is weer op onderzoek Broekje af, slipje uit Dames zetten wij niet voor de...
Bokoesam - "Kwijt" Raak het kwijt en vind het weer Gooi het weg en maak het op Koppig, nee ik luister niet Schud m'n hoofd maar doe het toch Raak het kwijt en vind het weer Gooi het weg en maak het op Koppig, nee ik...
MEAU - "Dat Heb Jij Gedaan" Gisteren zat ik hier met een vriend We hadden het over toen ik jou verliet Al best lang geleden, toch te lang gewacht We hadden het over je ziel en je kracht Hoe jij dat zo zag dan hoe jij je...
Oscar And The Wolf - "Nostalgic Bitch" Pretty boy You don't know me as I am The storm in your head You call this desire? So liberate me And I'm always on your mind So liberate me So don't you know me? I'm your nostalgic bitch I'm your...
Zwangere Guy - "1 Uit De 1000" Ik weet nog goed hoe dat het in 't begin zat We pompten Big Pun, Boogie Down & Sticks ja Ik weet nog goed hoe dat ik vroeger niets had Ik was jaloers op iedereen die kicks had Ik weet nog goed hoe...