"Du Äger Ditt Skimmer (Acoustic)" text
Petra Marklund Lyrics
"Du Äger Ditt Skimmer (Acoustic)"
Tänk, tänk om jag gav dig en egen äng
Humlorna kunde få va din säng
Hör alla vågor som drar, ingen visste var vi var
Jag kunde hålla dig kvar
Tänk, tänk om måne och stjärnor såg
Ner på oss, hitta oss där vi låg
Ingen som kräver av oss, vi kunde bygga ett fort
Ingen som kan störa oss
Tankarna, de rusar men vi säger ingenting
Håller dig i handen, jorden kan snurra bäst den vill
Du äger ditt skimmer
Du äger den tid du brinner
Tänk, nu simmar vi sist där uti en sjö
Din blick är så lugn nu jag kunde dö
Nu är det ingen som tar, nu slipper du ge allt du har
Plötsligt kan du bara va
Och sen frågar du: "Borde vi åka hem?
Ta hand om allting, ordna upp för dem?"
Men jag säger: "Deras problem, de städar för de stökar ner"
Sjön är det likadant med
Tankarna, de rusar, men du säger ingenting
Människan är förunderlig, vi behöver ingenting
Du äger ditt skimmer
Du äger den tid du brinner
Du äger
Du äger
Du äger
Du äger den tid du brinner
- AZLyrics
- S
- September Lyrics
EP:
"And The Story Goes" (2023)
You May Also Like
Veronica Maggio - "Måndagsbarn" Jag blev ett måndagsbarn
Hela livet blev en helg
Mmm, nu är det måndag snart
Och jag lever för ikväll
Sena nätter, tomma glas
Femhundra skjuter upp problemet
För ett tag (för stunden)
Men jag tror...
Miriam Bryant - "Allt Jag Behöver" Du tror jag behöver, tid att komma över dig
Och samla ihop det lilla som finns kvar av mig
Men jag behöver lugn och ro
Vill hitta en plats någonstans
Där jag kan vara i fred, jag har fan fått nog...
Molly Sandén - "Jag Mår Bra Nu" Jag mår bra nu
Du kallar mig för fam,
Betyder ingenting
För du är aldrig där
Går och kommer som du vill
Du sa, "Jag ringer upp"
Kommer ta dig flera dygn
Nä, det är inte lätt
Verkar aldrig va I...
Stiftelsen - "Utanför Din Dörr" När du inte ser mig
När du inte vill vara min vän
Kan du inte be mig
Istället för att såra mig om, om igen
Jag tänker på oss förr
Och här står jag nu utanför din dörr
Du säger att du vill ha mig
Du...
Victor Leksell - "Tappat" Det är nåt som vi tappat
Nåt jag inte förstår nu
Säger först att du skrattar
Men den sekunden så går du
Sa du skulle bli bättre
Kan ändå inte nå dig
Leker du aldrig sett mig
Ändå skriker du på mig...