"Mitt Notre Dame" text
"Mitt Notre Dame"
Häll upp ett glas, sätt på ett beat
Den här går ut till dem vi har förlorat, vila i frid
Hennes ögon är fyllda med tårar, de kan sänka en båt
Hon flydde inte från ett krig för att komma hit och förlora en son, nej
Ännu en dag, ännu ett barn har förlorat en pappa på grund av nåt de kunde löst
En han blev dömd till livstid för mord, han laddar med guzzar och skröt
En annan är traumatiserad, han mår illa när han ser färgen röd
Han blev skjuten i magen och ryggen och armen, ungen han ska vara död
Istället han snurrar helt själv med kallen och letar efter dem som sköt
Varje gång en cigarett släcks, de säger att det han som har rökt
Vi alla sitter samma båt nu
Finns inget sjukhus i världen som kan läka våra sår, nej
Politiker vägrar förstå
Att upplopp och brända bilar har blivit vårat enda språk idag
Ännu ett barn blir fyllt med skotthål idag
Så jag dricker mer än vad jag tål idag
Barnen som sprang efter bollar igår, går med bollar av stål idag
Det så idag, det så idag
Det går inte släcka bränderna i mitt Notre-Dame, ooh, yeah
Det känns som de alltid drar oss alla över en kam, ooh, yeah
Nedförsbacken som vi lever i, den är för brant, ooh, yeah
Vi har sprungit ett tag utan att komma nånvart, ooh, yeah
Det går inte släcka bränderna i mitt Notre-Dame, ooh, yeah
Det känns som de alltid drar oss alla över en kam, ooh, yeah
Nedförsbacken som vi lever i, den är för brant, ooh, yeah
Vi har sprungit ett tag utan att komma nånvart, ooh, yeah
Låt oss börja om från början och byta motiv
Så häll upp ett till glas, rewind the beat
Den här går ut till dem som avtjänar tid
Till dem bakom lås och bom
De som i häktet har väntat på dom
Till dem som lätt blir bortglömda
Till dem som råkat va på platsen där magasin har blivit tömda
De kunde pratat på förhör och gå hem samma dag men de har hellre blivit dömda
Jag träffa en man i fängelset han hade suttit nästan hela mitt liv
Han sa till mig "Yasin, ta vara på tiden där ute, spendera den med din familj"
Det svårt att inte hålla med
Men grejen är
Det går inte släcka bränderna i mitt Notre-Dame, ooh, yeah
Det känns som de alltid drar oss alla över en kam, ooh, yeah
Nedförsbacken som vi lever i, den är för brant, ooh, yeah
Vi har sprungit ett tag utan att komma nånvart, ooh, yeah
Det går inte släcka bränderna i mitt Notre-Dame, ooh, yeah
Det känns som de alltid drar oss alla över en kam, ooh, yeah
Nedförsbacken som vi lever i, den är för brant, ooh, yeah
Vi har sprungit ett tag utan att komma nånvart, ooh, yeah
Writer(s): Yasin Mahaomud
- AZLyrics
- Y
- Yasin Lyrics
You May Also Like
Ant Wan - "Mama" Den här guzzen, hon är diva, mama
Hon är alltid vid min sida, mama
Och för hon jag kommer kriga, mama
För va ärlig, ni är lika, mama
Hon har blivit en av mina, mama
Skit i para, vi är rika, mama
Jag...
Greekazo - "Sprayad" Hässelby in och ut, haha (It's DnoteOnDaBeat, yeah)
Skrrt, pa-pa-pa, skrrt, pa
Det Greekazo, no cap, get your head straight, bitch
Yei Gonzalez
Du är på din wave men din båt, den har vänt (Whoo)
Min...
Dree Low - "I MADE IT" D-D-D-D-Det är Stress, idiot
Jag sa till mamma "jag är kung och jag made it"
Springer längst kanten, Juanfran
Smeter dähäb och hatarna hate it
De brinner för att inte de här kan
Om min röst var en...
Einár - "Hammarby" Ooh, Le Winter
Uh, det sker mord ibland
De skiter i vem du är om du är bror till han
De dyker med en liten eller stor ibland
Och får ditt namn suddas ut från historian, ey
Gunga, lägg den i...
Blizzy & Ricky Rich - "2VS2" De Blizzy, babe, mhm, oh
Rick-Ricky Rich, yeah
Eyo, Blizzy, broder, säg mig vem är hennes vän
Blond hår, bomb gött, tror jag känner den
Är hon skön? Broder, kommer vi ens överens?
Fickan är tight,...