"Vecht Voor Papier II" songtekst

"Vecht Voor Papier II"

Fock ik zag kinderen sterven, en scrolde daarna wa verder
Op een platform vol met bullshit, het wordt steeds erger en erger
Mijn blik wordt donker en duister, mijn scherm wordt helderder helder
Ben ik verslaafd aan miserie, moet ik iets doen, kan ik helpen
Ben ik moreel verantwoordelijk als ik zwijg en niks deel
Fock ik word ziek van het ontrecht, van het geweld, tis te veel
Die shit is zo diep geworteld, dat ik het zelf ni meer weet
Dus stel mijzelf weer de vraag, wat als het mijn kind was geweest?

Want niemand verdient het om zomaar te sterven
Ze liegen, bedriegen, 't wordt erger en erger
De toestand is fucked up, zo gaat ni meer verder
Een toekomst is nodig, tesamen das sterker

Zoveel verdeeldheid, ze sluipt langs overal binnen
Ik lees reacties op feiten die da ge nooit zou verzinnen
Verdraaide woorden die leiden tot herverscheurde gezinnen
Voel mij verplicht dit te delen of mij daar zelf toe te dwingen

Een mens dat vecht voor papier
Op zoek naar vrede en plaats
Soms staat ge er zielsalleen voor
Soms pas een kind van 12 jaar
Een oorlog loert om de hoek
Oh nee, hij vindt nog steeds plaats
Komt heel de wereld nog goed
Of is het voor ons te laat?