"Lova Ingenting" text

"Lova Ingenting"
(originally by Maxida Märak)

Vi var bara sexton år men vuxna inuti
Du hade en massa sår och jag var ofri
Det bästa som har hänt att jag såg åt ditt håll
Vi sa vi skulle last forever

Vi skulle aldrig bli som dem, minns du det?
Jag har aldrig ångrat att vi svor på det
Det finns en lättnad i att ingen av oss vet
Vad som händer imorgon och dagarna efter det

Lova ingenting men snälla stanna
Vi två är kaos, men blir så rätt för varandra
Sättet som du rör vid mig gör mig galen
Lova ingenting

Jag tänker på dig varje gång jag inte är med dig
Och varje gång nån frågar hur jag vill att de ska ta i mig
Det finns en sorg i att ingen av oss vet
Varför just du och jag inte klarade det?

Lova ingenting men snälla stanna
Vi två är kaos, men blir så rätt för varandra
Sättet som du rör vid mig gör mig galen
Lova ingenting

Lova ingenting
Lova ingenting
Lova ingenting, men stanna i mitt liv för jag är vuxen nu
Men sexton inuti

Så lova ingenting men snälla stanna
Vi två är kaos, men blir så rätt för varandra
Sättet som du rör vid mig gör mig galen
Lova ingenting, så vi inte skapar någonting som tar slut


Writer(s): Hjalmar Wilen, Maxida Marak, Pauline Astrand
EP: "Så Mycket Bättre 2021 - Tolkningarna" (2021)
Melissa Horn - Så Mycket Bättre 2021 - Tolkningarna EP cover
You May Also Like
Mando Diao - "Strövtåg I Hembygden" Det är skimmer i molnen och glitter i sjön, det är ljus över stränder och näs och omkring mig står den härliga skogen så grön bakom ängarnas gungande gräs. Och med sommar och skönhet och...
Veronica Maggio - "Det Kommer Aldrig Va Över För Mig" Jag är sexton år Jag är platsen de aldrig upptäckte Jag är en storm från ingenstans Jag kan krossa ditt hjärta Som en orkan kan jag svepa bort dig Men jag tänker aldrig dö, nej Det kommer aldrig va...
Myra Granberg - "Äru Min Nu" Ber dig ringa upp Kan inte andas knappt Sov inte alls inatt Tänker på dig jämt Har blivit sjuk av dig Baby, det vet du väl Spenderar varje kväll Med att Gilla alla bilder Övervakar Tinder Vart är du...
Miss Li - "På Måndag" På måndag ska jag ta tag i mitt liv Jag ska bli en sån som alltid går hem i tid Sluta va' så himla dum och stanna till sist Du, jag lovar och jag svär Mina vänner har växt upp för längesen De har...
Darin - "Den Sista Sången" I varje ord och varje rad Kommer jag nu sudda ut det som finns kvar Jag väljer mig och vänder blad Vi kommer aldrig bli det som vi kunde va O jag kommer sakna att skriva om dig För du fick de...