"Spöket" text
"Spöket"
Askan rinner av mig
Molntäckt himmel, luften luktar skogsbrand
Aska, kisel, svavel
Hälsa folket Hamlet brann upp inatt
Slå låga slå, brännmärk mitt inre
Slå låga slå, vägled mitt sinne
Peka mig i rätt riktning ikväll
Vi ska se vem som är tuff nog att se mig i ögonen
Jag lät skynket falla ner, jag ser blandat blodstänk mot en becksvart ögonvita
Blundar inte längre för sanningen
Ödets rättvisa lät skulden frambringas till ljuset
Vem kan luta sig mot brutna kvistar?
Hur förlita sig på ruttna stammar?
Bygg ett hus på något multet
Faller likt en kortlek om du stampar
Dansar med demoner inatt
Jag kan knappt stå men jag står på mig inatt
Jag kan knappt se men jag ser eldarna dansa
Demoner flämtar fram skyndsamt hungriga
Vi ska göra kol av en lögnhals
Vi ska bränna ner ögontjänarna till fotknölarna
Branden dundrar fram, havet röksvart
Vi går ärenden åt djävulen inatt
Världen tröttar ut mig
Ära och heder som bortglömt
Även om de trott på dig Claudius, ditt horbarn!
Jag kom ikapp det du gömt
Slå låga slå, brännmärk mitt inre
Slå låga slå, vägled mitt sinne
Minnet vacklar inte längre
Masken passar inte längre clownerna
Råttan darrar inte längre runt katten
Bit dom, riv dom, jag är becksvart som natten
Fråga kungen om han känner igen mig?
Minns du sonen, minns du fadern, säg mig?
Minns du domen?
Minns du sanningen bakom?
Har du sjunkit så pass djupt i din lögn att du uppriktigt börjat att tro dom?
Bind fast hans kropp, jag vill se han kvida
Dra mitt knivblad över bröstet
Att se han lida är den största trösten jag kan få nu
Klockan ringde ut församlingen
Gud har lämnat längesen, det är bara vi två nu
Slå låga slå, rengör de alla
Slå låga slå, skölj över synden de bär på
Bränn bort maskerna de burit och skicka hem mördarna till helvetets lågor
Writer(s): Silvana Imam, Nils Viktor Svennem Lundberg
- AZLyrics
- S
- Silvana Imam Lyrics
You May Also Like
Sabina Ddumba - "Vågorna" Med solen i ryggen
Och vinden i mitt hår
Följer jag vägen ner mot stranden
Och för en stund känns det lätt att andas
Vi snackar för länge
Tiden försvinner, går för fort
Natt blir gryning trots...
Hov1 - "Ska Vi?" Jag är över dig, under dig
Världen är min i en stund med dig
Du är så vacker och jag blir så lugn med dig
Sa att du känner dig äldre
Att jag är din bebe och att du blir ung med mig
I din säng, jag...
Veronica Maggio - "Play Och Sen Repeat" Följer din skugga i natt
Den målar allting svart
Jag tänker aldrig komma ner
Det gör så ont att se er
Du tittar hit och jag vet
Det är så lätt att se
Jag dör varje gång jag ler
Tänker aldrig komma...
Citybois - "Sig Mig" (Sig mig)
Baby
Forsvinder væk, falder ud, la' mig sig'
Jeg tror, der er noget ved dig (Noget ved dig)
Noget ved dig (Noget ved dig)
Så hva' hvis jeg si'r nu
Bli'r nervøs, når vi mødes, må jeg...
estraden - "Gråter Tillsammans Över Varandra" Nu när vi är över minns jag bara allt det bra
Du håller mina händer och ingen av oss släpper taget
Jag säger att jag tänker att jag förtjänar bättre
Och du känner likadant
Vi borde vara vänner, det...