"Vakker Dag" lyrics

"Vakker Dag"

Det var en vakker dag, men når jeg sa det bare stakk hun av
Så seg aldri tilbake, var som et nakkeslag
Sa hun hadde sagt ifra
Så nå løper jeg for livet på et treningsapparat
Som e kakerlakk, midt i Ragnarok
Tvillingbroren min på telefonen "Ta å stram dæ opp"
Jeg veit det burde være bedre, men tåler ikke summen av det hele
For det jeg strever etter svever mellom liv og død
Jeg tenker kanskje ting kan bli som før, men det bli'kke det
Vi kan'kke komme forbi så mange skikkelser
Det eneste vi tar og gir er usikkerhet
Livet gir, livet tar
Vi forliser, skriker, [?]
Helt til lysene fra Tigerstaden
Tar å lyser opp den hvite hvalen
Og vi kan si at vi gir faen, men det er bare ljug
For alle parallelle univers bunner ut
I det samma som du ser her nå

Sola gikk ned og det blei så mørkt
Jeg finner ikke veien hjem og jeg er så trøtt
Men jeg følger etter lyset
Jeg bare følger etter lyset

Har blitt for gammal til å leite
Veit alle løper fra det samma jævla beistet
Har blitt for gammal til å leite
Veit alle løper fra det samma jævla beistet
Har blitt for gammal til å leite
Har blitt for gammal til å leite
Har blitt for gammal til å leite

Jeg tok den lange veien hjem og gikk meg vill der på nattestid
Hjertet fikk gjennomgå, vilja var stakkarslig
Så full av apati, jeg var så livredd
Fôr og appetitten balanserte på en knivsekk
Men hei, det gikk som det måtte gå
Nok en alkoholiker spytta ut av Oppegård
Skulle opp å stå og fikk til å'
Så gikk det tolv år, en [?]
Ha'kke tid til å slikke såra lenger
For mange drittunger bak meg som står og venter
Tror dem er overmennesker og vil ha plassen min
Bare kom å ta'n, kamerat, men ta med vaselin
Har blitt for gammal til å leike
Veit alle løper fra det samma jævla beistet
Med det samma jævla preiket
Trapper gjennom mørket på en reise

Sola gikk ned og det blei så mørkt
Jeg finner ikke veien hjem og jeg er så trøtt
Men jeg følger etter lyset
Jeg bare følger etter lyset

[?]
Men veien hjem har gått verden rundt
Og nå viser jeg til stjerneskudd og synger bussanlull
For snart er det dag igjen
Og når stjernene tar oss hjem
Vet vi at vi er bare en liten bit av [?]

Sola gikk ned og det blei så mørkt
Jeg finner ikke veien hjem og jeg er så trøtt
Men jeg følger etter lyset
Jeg bare følger etter lyset


You May Also Like
Karpe Diem - "Helseguru" Vi er helseguruer Hun sier jeg er skrudd som en vinåpner Hun er korka, hjerte til hjerte, Linn Skåber Se meg med en dum dame I dag I morra ungkar som en ung Amitabh Godta livet eller sitt der og se...
Ramón - "tivoli" Pappaen min tok meg på tivoli Lukta spriten men jeg sa ingenting Jeg ville ha sukkerspinn Pappa kan du fikse no sukkerspinn Så lover jeg ikke å ikke si no til mamma Ikke gå, han er så stakkarslig...
Cezinando - "Hva Skjedde" Tar meg godt til rette Beina under pleddet Det er Cezinando a.k.a. Hva skjedde? Går mot alle odds men jeg har troa, hypp på vedde? Høres over alt fordi (Æææ) Alltid ute etter fyll til lommeboka...
Madcon - "Kjører På" Vi kjører på Vi kjører på Vi kjører på Vi kjører på Stop! OK, vi kjører på Ring de som ikke har kommi til tid, vi kjører nå Folk står på vent, nult snakker det nå Det er kø, hvis du vet hva du vil,...
Arif, Stig Brenner & Karl William - "Paris" De kalte meg en døgnflue suksess er hevnen Kom fra London tom for inspo dehydrerte Tar en sip det kicker inn vi skriker sk-sk-skål En vakker dag så vet de hvem vi er her nede Fremme i landet til...